تاریخچه کالاف دیوتی + کشور سازنده

Call of Duty، بازی الکترونیکی که پیشرفت‌های جدیدی را در ژانر تیراندازی اول شخص به ارمغان آورد و جوایز متعددی را در سال‌های 2003 و 2004 پس از اولین بازی خود در سال 2003 به دست آورد.

Call of Duty که توسط شرکت آمریکایی Infinity Ward طراحی و توسط Activision تولید شده بود، از جنگ جهانی دوم به عنوان یک محیط استفاده کرد و به بازیکنان اجازه داد تا جنگ را از چشم سربازان آمریکایی، شوروی و بریتانیایی ببینند.

Call of Duty ماموریت های چالش برانگیز تک نفره را با یک موتور چند نفره ترکیب کرد که جان تازه ای به ژانری داد که توسط بزرگان بازی مانند Doom و Quake ایجاد شد.

بازی Call of Duty به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا در طول جنگ جهانی دوم در یک سری کمپین پیشروی کنند یا در حالت چندنفره خود با مخالفان انسانی مبارزه کنند.

بازی انفرادی شامل گروهی از متحدان تحت کنترل کامپیوتر بود تا جنگ واقعی را بهتر شبیه سازی کنند، که در طی آن یک سرباز به جای اینکه همیشه به تنهایی بجنگد، بخشی از یک گروه بزرگ بود.

توانایی بالا کشیدن و هدف گیری اسلحه، احیای چند ثانیه آخر زندگی یک رفیق سقوط کرده و شگفت زده شدن واقعی توسط انفجارهای نزدیک ویژگی های قابل توجهی بود که به فاصله گرفتن بازی از رقبای خود کمک کرد.

محبوبیت Call of Duty باعث ایجاد چندین دنباله و بسط شد، مانند Call of Duty II، Call of Duty: Finest Hour و Call of Duty III. این مجموعه در سال 2007 زمانی که Call of Duty 4: Modern Warfare منتشر شد، زمینه جدیدی را کشف کرد و به بازیکنان این فرصت را داد که در یک درگیری آینده بین ایالات متحده، بریتانیا و روسیه غرق شوند.

Modern Warfare که در بین بازیکنان و منتقدان موفق بود، پرفروش‌ترین بازی سال 2007 بود و به این سری کمک کرد تا جایگاه خود را در صدر ژانر بازی‌های جنگی حفظ کند.

دنباله آن، Call of Duty: Modern Warfare 2، رکوردهای صنعت سرگرمی را در پنج روز اول اکران خود در نوامبر 2009 به ثبت رساند و بیش از 550 میلیون دلار فروش جهانی داشت.

حالت تک نفره بازی دارای یک خط داستانی ضدتروریسم بسیار جذاب بود و حالت چندنفره قوی آن بیش از دو میلیون کاربر را به ایکس‌باکس لایو کشاند و رکورد یک روزه را برای سرویس بازی آنلاین ثبت کرد.

نسخه بعدی این فرنچایز، Call of Duty: Black Ops، در اولین روز اکران خود در نوامبر 2010 به فروش 360 میلیون دلاری رسید و به راحتی تبدیل به بزرگترین افتتاحیه سرگرمی سال شد.

این بازی دارای یک داستان تک نفره بود که ریشه در وقایع جنگ سرد داشت و یک حالت چند نفره متعادل و به شدت قابل تنظیم را ارائه می کرد.

سری Modern Warfare در نوامبر 2011 با بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 به پایان رسید، بازی ای که در پنج روز اول انتشار با فروش 775 میلیون دلاری رکوردهای جهانی را شکست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.